Monday, June 8, 2009

sabtu dan ahad...

Ari sabtu lepas xp jalan2 pun..mula plan p astana moda sbb nk beli kain utk raya nnt..hehehe..tp xjd nk p sbb hubby ku kerja..mula aku ingat nk p berdua ke ngan qaireen..pikir2 blk nnt mmg aku xblh nk membeli la jawabnya..astana moda ni mmg xjauh dr umah aku..jln kaki pun blh..tp mau berpeluh-peluh gak..hehehe..so ari sabtu mmg xde aktiviti apa la..dok lepak kat umah ngan qaireen..ptg adik ipar n biras aku sampi dr terengganu..ingat malam tu blhla ajak kuar..tp hubby ku plak blk lmbt..
Ari ahad adalah ke rengit kat jb bg misi mencari tv utk abah mertua ku..kat rengit ni ada tmpt org jual pelbagai barang la tak kira perabot, eletrik, mainan budak2 dan mcm2 lg la..yg jualnya org asli pantai..barang2 ni semuanya second hand..kebanyakannya dr singapore..kami kuar dlm kul 10 lbh smpi dkt sana dkt kul 1..jauh tul..maka misi mencari tv pun bermula..dr satu kedai ke satu kedai..nk yg elok tp harga murah..cari punya cari dapatla yg ok punya..org jual tu ckp tv tu br smpi smlm..brand panasonic 29 inci..kira oklah..harga bwh rm500.00..minta tawar pun dia xmau bg..tp sbb pikir kat dia je tv yg elok kami pun belilah..maka misi mencari tv pun tamat..pastu kami singgah makan nasi beryani dkt pekan batu pahat..kalau sesiapa yg ke batu pahat haruslah mencuba nasi beryani ni..ada 3 jenis lauk..ayam, daging dan daging kambing..lepas makan kami p ayer hitam plak..aku dh byk kali pegi..biras aku xpenah sampai..so bw dia jalan2 la kat situ..sekejap je singgah..beli skit je pastu trus blk ke melaka..sblm smpi umah p makan kat alai..lama sungguh tak makan ikan bakaq..sedap ooo..walaupun terpaksa menunngu lama..smpi kat umah kul 10 lbh...letihnya badan aku rasa..nasibla qaireen tak meragam..kalau tak penat gak dibuatnya..ok layanla pic qaireen kat bwh ni ye...



suka la tu dok kat pak lang ye..sengih ja..






sila abaikan pemandangan yg diblkg tu ye..semak tul umah aku..hehehe



1 comment:

  1. hai..try marykay secara percuma?ajak rakan2 buat sama2.. jnguk blog sy yer

    ReplyDelete