Friday, June 15, 2012

happy birthday nurarissa sofia

Hari ni 15.6.2012 umur anak yg kedua genab setahun..syukur alhamdulillah..agak mudah mengandungkan arissa..awal2 pregnant saja susah skit bila dah masuk 4 bulan semua dah ok..kali ni mmg saya menjaga betul kandungan takut dengan keguguran yg lepas..setlah cukup 36 minggu saya telah buat checkup dgn dr di hospital putra..sekali check dr bgtau yg air ketuban saya dah kering dan kedudukan baby pulak menyongsang iaitu kepala di atas punggung di bawah..dr suggest terus c-zer...dgn rasa yang amat takut dan demi untuk mu anak di dalam kandungan ummi teruskan jua..dlm masa 1/2 jam iaitu tepat pukul 1.28 petang nurarissa sofia dilahirkan..mmg ummi tdk rasa sakit ttp selepas hilangnya ubat bius..sakitnya Allah saja yg tau.. kakak qaireen suka sgt dgn adik dia..setelah 10 ari saya pulang ke kampung bersama mertua..sehingga abis pantang br blk ke melaka..arissa membesar mcm biasa..dia lbh suka minum susu ummi dr susu tin..tp bila di rumah pengasuh dia minum gakla..sampai la skrg still minum susu ummi masa mlm dan ari cuti.. langit tidak selalunya cerah betul tak..pada bulan 2 baru ni arissa didapati patah tulang peha sebelah kanan..hati emak mana yg xsedih..anak yg kita jaga sebaiknya sakit begitu.arissa perlu disimen dlm masa 3 mggu..nk tak nk kami suami isteri kena menghadapinya..puncanya saya smpi skrg xtahu..masa umur arissa 6 bulan dia br pandai meniarap dan di rumah dia xpenah jatuh..pada hari kejadian stlh amik arissa dr umah pengasuh hubby bgtau dia asyik menangis je..bila sy blk dan pegang dia dkt peha lg kuat dia menangis..esoknya bw ke hosp dan seterusnya disimen pehanya.. alhamdulillah kini menginjak ke usia setahun arissa dah mempunyai kekuatan utk berjln sikit2..gigi pun dah ada 6btg..syukur sgt2 kpd mu Ya Allah..saya akan menjaga amanah yg diberikan olehNya kepada kami dgn sebaik mungkin... Adik...abah,ummi dan kak yeen sayanngggggggggg sggtttttttt kat adik ica..

No comments:

Post a Comment